L’objectiu d’aquesta activitat participativa és transformar les formes de representar i de mirar els enfrontaments bèl·lics mitjançant una perspectiva afí a la cultura de pau i les aportacions de les dones com a expertes i/o protagonistes, com a agents de resistència, d’organització i de canvi.

→Proposta adreçada a tots els municipis que formen part de l’Observatori de les dones en els mitjans de comunicació

Trobada de reflexió i debat a partir de la nova publicació de l’Observatori, «Comunicar amb cura, cuidar la vida. Reflexions per transformar la mirada sobre els conflictes bèl·lics».

Les estratègies narratives dels mitjans de comunicació, les xarxes socials i els relats de ficció, sovint contribueixen a reforçar visions colonials, desigualtats de gènere i altres violències estructurals a través de la naturalització de determinades representacions. Les dones apareixen només com a víctimes desprovistes d’agència i no es tenen en compta les seves contribucions als processos de pau. Els cossos de les persones no-blanques, violentats i assassinats, s’exposen de forma deshumanitzada. Es banalitza el patiment i el dolor i es presenten les guerres com si fossin un espectacle. Aquestes formes de narrar i de representar, en lloc de convidar a la reflexió i a la mobilització, fomenten una comprensió del món en què sembla que hi ha vides que tenen més valor que d’altres. Tenint com a punt de partida els textos de les autores de la publicació així com diferents imatges dels mitjans de comunicació, l’activitat proposa crear un espai de diàleg on compartir les aportacions de les dones als processos de pau i a la cultura de la vida que posi de manifest que una altra cultura comunicativa és possible.

  • Durada: 1 hora

  • Públic destinatari: Grups de dones, grups de joves, mitjans de comunicació locals, alumnat de Batxillerat i Cicles Formatius, públic general

  • Calendari de realització: del 12 de novembre al 31 de desembre de 2025

  • Necessitats tècniques: sala amb cadires, ordinador, projector i altaveus

Per a més informació escriviu a: observatorid@observatoridelesdones.org